Over Stichting Spook

Stichting Spook Ell is 1997 actief in het organiseren van Spokentochten. Een paar jaar geleden hebben wij ons 20 jarige bestaan gevierd.
Wanneer de wind onstuimig door de bossen jaagt en de takken flink laat kraken, gaan de spoken dwalen door het Heijkersbroek.
Diverse personeelsverenigingen uit het bedrijfslevens en de zorg, waren al te gast in Ell. Maar ook ( buurt ) verenigingen, families en vriendenclubs weten de spokentocht veelvuldig te vinden en komen vaak ook weer terug.

De tocht start bij eetcafé de Prairie. Wanneer de groepen de buitenlucht betreden, loopt de spanning gelijk op, de zenuwen gieren door de keel bij het betreden van de eerste act. De gasten worden getrakteerd op een frisse wandeling van anderhalf uur. Zo volgt een wisseling van schrikeffecten ,acteerprestaties, een boottocht en het doorlopen van een angstaanjagende tunnel zich in hoog tempo af. Onder genot van en wazig drankje kunnen de gasten zich kortstondig opwarmen aan een heksen vuur terwijl er een mysterieuze telepathische vertoning plaatsvindt.
Als dit alles nog niet genoeg is zweeft er ook nog een levende heks door de bos en betreden de gasten een lugubere kerkhof.

Vijfendertig vrijwilligers zijn de gehele avond gedreven in touw om het voor de gasten spookachtig te laten verlopen. De reacties van de bezoekers zijn een mooie beloning voor de vele uren dat deze mensen zitten te posten in een vaak onbehagelijke positie. Dit is de brandstof om de motor te laten draaien en de onberekenbare weersomstandigheden in het voor en najaar te trotseren.

Ondanks de twintig jaar ervaring en bijna zeventig tochten met meer dan 8.000 gasten, blijft Spook kritisch naar zichzelf kijken.

Ondanks de twintig jaar ervaring en bijna zeventig tochten met meer dan 8000(!) gasten, blijft Spook kritisch naar zichzelf kijken. Zijn we altijd op zoek naar nieuwe acts of verbeteringen aan de bestaande. Spook heeft inmiddels zoveel apparatuur en rekwisieten ter beschikking dat de acts gewaarborgd zijn. Het merendeel komt van eigen hand daar deze moeilijk te verkrijgen zijn. Zo kunnen we alles geheel maken naar onze eigen ideeën en eisen waaraan het moet voldoen.

Moesten de groepen de afgelopen tijd vaak jaren wachten om te kunnen deelnemen, kunnen we ze heden ten dagen gelukkig snel van dienst zijn.
Spook organiseert 2 keer in het voorjaar en 2 keer in het najaar haar tochten. De groepen kunnen variëren van vijf tot honderdtwintig personen. Waarbij gewaarborgd is dat de gasten altijd met hun eigen mensen lopen.
Om de inwendige mens te versterken staan diverse hapjes en lekkernijen ter u beschikking. Eetcafé de Prairie voorziet in een uitgebreide menukaart, wat kan variëren van een warm of koud buffet ( voor of na de tocht ) , de nodige versnaperingen na afloop of lekkere kop soep.

Is u interesse gewekt kijk dan eens op onze site voor verdere informatie. Hierop kan u ook de referenties lezen en in het gastenboek de nodige reactie en beleving van onze gasten.

Stichting Spook Ell hoopt u te mogen begroeten op een van onze akelige, beangstigende, enge, huiveringwekkende, lugubere, kortom Spookachtige avonden.